Facebook annoncering, markedsføring og annoncer på Facebook

Markedsføring på facebook

Markedsføring på facebook er det nye sort. På verdensplan bruger 1 mia. mennesker aktivt facebook. Det gør facebook til verdens mest trafikerede kommunikationsplatform. I Danmark er dyrkelsen af sociale medier eksploderet i løbet af de senere år – og især facebook er vundet frem. Markedsføring på facebook er således den perfekte vej til nye kunder. Markedsføring på facebook har både en direkte salgsværdi, men facebook markedsføring handler i høj grad også om at brande sin virksomhed. Facebook er en unik mulighed for målrettet markedsføring, der giver dig en direkte mulighed for at ramme en specifik målgruppe med annoncer.

Facebook annoncering

Det giver sig selv, at markedsføring på facebook, såsom facebook annoncer, er interessant på grund af foraets størrelse. Hvor folk samles, der handles, som man siger. Men facebook annoncering giver også unikke muligheder for at segmentere og målrette sin annoncering imod lige præcis den målgruppe, som man er interesseret i. Med facebook annoncer er mulighederne for målretning næsten ubegrænsede. Du kan bl.a. indsnævre din målgruppe efter køn, alder, arbejdsplads, interesser, sprog, by og meget mere. På den måde kan du sørge for, at din facebook annoncering kun bliver vist for de allermest relevante modtagere. Har du f.eks. en webbutik, hvor du sælger mærketøj til teenagepiger, kan du på facebook målrette dine annoncer, så de netop rammer de piger, der er fan af de mærker, som du har på tilbud.

Få mest ud af dine annoncer på facebook

Facebook annoncer giver ikke automatisk penge i kassen. Men facebook annoncering kan være enormt effektiv, hvis du laver dit fodarbejde ordentligt. I bund og grund handler det om at lægge en strategi og få skåret din facebook annoncering rigtigt. Det handler om at komme med en iøjnefaldende overskrift. Men det behøver ikke være call-to-action, da de færreste alligevel klikker på facebook annoncer. I stedet for at fokusere på klik og konverteringer, bør man opfatte facebook annoncering som en form for branding. Hvis du udformer dine facebook annoncer med dette in mente, så bliver du ikke skuffet.