Hvad er Google Adwords?
Google Adwords er de små tekstannoncer, som du bl.a. kan se ude i højre
side, når du foretager en Google søgning. En Google Adwords annonce er
baseret på et søgeord, som vælges ud fra, hvor meget der søges på det, og
hvor stor en relevans det har for den pågældende virksomhed. Om Google
Adwords annoncer bliver vist i toppen, afhænger af hvor meget konkurrence
der er på det pågældende søgeord. Hvis de ikke bliver vist i toppen, bliver
annoncerne altid vist i højre side af Google.
Betal per klik med Google Adwords
Google Adwords er det man kalder et PPC, dvs. et Pay-Per-Click produkt. Det
eneste du med andre ord betaler for ved en Google Adwords kampagne, er de
klik dine annoncer tiltrækker. Når en bruger søger på et eller flere ord,
gennemgår Google Adwords og finder de annoncer, som ser ud til at vær de
mest relevante for søgningen. Hvilke Google Adwords annoncer der så skal
vises, og hvilke der skal stå øverst, der kommer både an på, hvem der vil
give mest for et klik samt hvor populær din Google Adwords annonce er. Hvis
din Google Adwords kampagne tiltrækker mange klik, får du ikke blot masser
af trafik og en god placering, det koster dig også mindre at blive placeret
godt.
Hvordan bliver man synlig med Google Adwords?
Med Google AdWords annoncer har du altså mulighed for at eksponere dine
produkter eller ydelser for brugere, der leder efter netop de ting, som du
har på hylderne. Hvis man skal optimere sin online-markedsføring er Google
AdWords temmelig svær at komme uden om. Google Adwords er billigere end
klassiske annonceringer og derfor også meget populært. At din annonce vises
gratis, og at du først skal betale, hvis nogen klikker på annoncen, gør
Google Adwords meget fordelagtigt. Google Adwords er ret nemt at gå i gang
med, men det gælder også om at holde tungen lige i munden. Du kan hurtigt
få en Google Adwords kampagne op at køre, men for at den skal blive en
succes, er du nødt til at sætte dig ind i en række værktøjer og detaljer.
For at få det optimale udbytte af Google Adwords skal du f.eks.
regelmæssigt sørge for at optimere dine søgeord, overskrifter og tekster,
justere dit budget og selvfølgelig følge med i om omkostningerne betaler
sig i forhold til salget.