Google Adwords

Google AdWords

Hvad er Google Adwords?

Google Adwords er de små tekstannoncer, som du bl.a. kan se ude i højre side, når du foretager en Google søgning. En Google Adwords annonce er baseret på et søgeord, som vælges ud fra, hvor meget der søges på det, og hvor stor en relevans det har for den pågældende virksomhed. Om Google Adwords annoncer bliver vist i toppen, afhænger af hvor meget konkurrence der er på det pågældende søgeord. Hvis de ikke bliver vist i toppen, bliver annoncerne altid vist i højre side af Google.

Betal per klik med Google Adwords

Google Adwords er det man kalder et PPC, dvs. et Pay-Per-Click produkt. Det eneste du med andre ord betaler for ved en Google Adwords kampagne, er de klik dine annoncer tiltrækker. Når en bruger søger på et eller flere ord, gennemgår Google Adwords og finder de annoncer, som ser ud til at vær de mest relevante for søgningen. Hvilke Google Adwords annoncer der så skal vises, og hvilke der skal stå øverst, der kommer både an på, hvem der vil give mest for et klik samt hvor populær din Google Adwords annonce er. Hvis din Google Adwords kampagne tiltrækker mange klik, får du ikke blot masser af trafik og en god placering, det koster dig også mindre at blive placeret godt.

Hvordan bliver man synlig med Google Adwords?

Med Google AdWords annoncer har du altså mulighed for at eksponere dine produkter eller ydelser for brugere, der leder efter netop de ting, som du har på hylderne. Hvis man skal optimere sin online-markedsføring er Google AdWords temmelig svær at komme uden om. Google Adwords er billigere end klassiske annonceringer og derfor også meget populært. At din annonce vises gratis, og at du først skal betale, hvis nogen klikker på annoncen, gør Google Adwords meget fordelagtigt. Google Adwords er ret nemt at gå i gang med, men det gælder også om at holde tungen lige i munden. Du kan hurtigt få en Google Adwords kampagne op at køre, men for at den skal blive en succes, er du nødt til at sætte dig ind i en række værktøjer og detaljer. For at få det optimale udbytte af Google Adwords skal du f.eks. regelmæssigt sørge for at optimere dine søgeord, overskrifter og tekster, justere dit budget og selvfølgelig følge med i om omkostningerne betaler sig i forhold til salget.